Jumaat, 19 November 2010

mencari...

menjadi kepastian aku bile dah masuk kedai buku pasti tak nk keluar...dan yg pasti tak pernah keluar tanpe buku!! hahaha..nk kate aku rajen bace, tak jgk..tp aku ske bile dpt buku...mak ckp mmg dr kecik aku mcm tu...tak kire la bku ape pun...pasti aku layan..hehehee....td aku pergi kdai buku, aku tros pergi kt bahagian buku motivasi..waa...kt situ rambang mata aku tgk tajuk2 buku yg best! byk buku yg menceritakan pasal liku-liku kehidupan! tu yg aku suke...sgt2 best...sume tu kadang2 bole membantu kite utk membaiki diri..aku cube utk menjadi yg terbaek dlm hidup ni...hahaha...tp yg klakanye kali ni pegi kt bahagian bku motivasi tp beli buku agama...hehe tak pe kan..? tetap ilmu jgk..ummm...ape pun, tak rugikan kte habiskan duit utk ilmu..sbb ilmu sgt penting dlm kehidupan...byk peribahasa yg berkaitan dgn ilmu kan? ilmu pelita hidup....cari la ilmu sampai ke negeri cina...mcm2 lg la...tak mampu nk senarai kan sume nye...ape pun yg nk di highlight kan, pentingnye ilmu dlm kehidupan...tp jgn lupa, ilmu tanpa amal, merugikan! kadang2 dgn ilmu mendidik kte menjadi khalifah! dengan ilmu jgk membuatkan kite dari tak tahu menjadi tahu(tersirat)..('',) 
insyaALLAH kte same2 dorong diri ke arah kebaikan ok! gud luck!
Sesungguhnya ilmu tidak akan memberi kamu sebahagian darinya, 
hinggalah kamu memberinya seluruh dirimu "



aku yg sedang membaca!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

hamster