Jumaat, 17 Disember 2010

hasilnya

YESSSS! 
Alhamdulillah! 
my first project its over!
aku dah wt sehabis baek utk board aku...
n ni la hasil nya.....


so, next monday kne present pulak...
hopefuly dapat buat yg terbaek utk presentation tu...
insyaALLAH...

di samping ini, 
aku nk ucapkan ribuan terima kasih pada 
my lecturer
SIR FAIZAL ADNAN BIN OMAR
n also
MADAM ROZANAH AHMAD ESKAH
ats tunjuk ajr bg menyempurnakan projek ni...

to my parents,
thanks coz bg support n aslo sumbangkan duit utk print board..
hahahaa...thanks ayah n mak..
luv u so much!!
muahh!

kt kwn2,
aku ucapkan terima kasih jgk ea sbb sudi bantu aku..
moga korg pun dapat yg terbaek jugak....

hasil yg tak seberapa baek tp cukup puas hati dgn hasil kerja sendiri!



Isnin, 13 Disember 2010

dush!

ting! tong! ting! tong!
kepala aku dah biol..hehehhee
ape lg..segala nya gara2 design!


yes! 
crit dah settle...!
tros kan pulak dgn board...

alamakkk! 
duit???
sengket!!!!
dah tu mcm ne nk print A2 size??

oh man!
bile yayasan nk masukkan duit nih??
result aku dah anta...
duit tak dpt2 ag...
uhh! derita...



first projek -->> PRESIDENT STUDY..
submit board-->> Friday, (17 dec 2010) before 4p.m.
presentation -->> Monday (20 dec 2010) on 11a.m until 5p.m


whattt!!!
present?? 
ya ALLAH,
boleh ke buat nih???
must be confident mira!!
wish me luck keyh! 



architect yg dipilih ; HIJJAS KASTURI
building pilihan ; PUTRAJAYA CONVENTION CENTRE...
ideology ; PENDING PERAK (TRADITIONAL IDEA)

cukup la stakat nih...
lepas present,
aku cerita lagi ape yg terjadi
okk!
wish me luck!

da di du...
see u again n again n again!!
=)
 

Isnin, 6 Disember 2010

salam maal hijrah

Penghujung tahun hijrah 1431 telah tiba, dan buku amalan kita di tutup sehingga lah kita dibangkit semula di Hari Perhitungan di Padang Masyar nanti untuk dihisabkan.
 Manakala sebuah buku baru pula akan dibuka dengan bermulanya tahun baru hijrah 1432...Ibarat kain putih bersih, begitu juga buku amalan kita itu...semua helaiannya masih putih bersih belum terconteng apa-apa...


Apakah yang hendak kita isikan di dalam buku itu? 
Ibarat kita tidak suka melihat buku latihan kita diconteng-conteng adik-adik kita yang masih kecil...begitu juga kita harapkan dengan buku amalan kita itu. Hendaknya apa yang dicatatkan adalah amalan yang baik-baik belaka...amalan-amalan baik yang diterima oleh Allah SWT sebagai ibadat yang kita lakukan HANYA untuk DIA ...dan semoga ia dipenuhi dengan amalan-amalan yang akan mendekatkan lagi diri kerdil kita ini kepada Allah SWT...

Di kesempatan ini, saya ingin memohon maaf atas segala dosa yang pernah saya lakukan selama ini kepada kalian...sesungguh nya saya ini hanyalah hamba Allah yang kerdil yang tidak lepas daripada melakukan kesilapan dan kesalahan...moga hidap kita saling diberkatiNYA

InsyaAllah.
sekian..

Sabtu, 4 Disember 2010

sampai aku bisa mendengarnya dengan jelas sekali

Bibirku tak akan pernah mengatakan "aku cinta kamu"
Aku juga takan pernah ingin mendengar kamu mengatakan kepadaku "aku cinta kamu"
Biarlah hati kita yang saling mengatakanya
Biarlah hati kita yang saling mendengarnya
Karena hati tak pernah berdusta
Karena bibir tak akan pernah mampu untuk mengungkapkan cinta sejati kita
Karena bibir lebih sering berdusta terhadap perasaan manusia

Cinta adalah percikan kasih Illahi di dalam perasaan hati insani kita...
Dia akan bergetar dan terhubung sendiri dalam diri dan hati kita masing-masing....
Tak perlu dikatakan...dan tak untuk di katakan...



Kamu adalah bagian dari hatiku
Maka aku tidak ingin mencintai orang lain
Karena aku mengerti dirimu
Seperti aku mengerti rasa yang ada didalam hatiku



Semua aku ingin lakukan untuk memiliki dan menjagamu
Karena kamu adalah bagian dari hidupku
Dan aku ingin kau selalu bersamaku sampai kapanpun
Karena perasaan hati kita telah menyatu dan tak bisa dipisahkan

Jika suatu saat kamu mengkhianati cintaku ...
Maka aku tak akan menyesalkan dirimu
Tapi akau akan sangat bersedih....
Karena aku sangat bodoh dan tuli sampai tak mampu mendengar suara hatiku....
Dan aku akan kembali berusaha mendengarkan suara-suara cinta dari dalam hatiku...
Sampai aku bisa mendengarnya dengan jelas sekali...




Jumaat, 3 Disember 2010

mula kan yang baru.

arghh! da balik melaka da pun..

ape azam kali ni?

SUCCESS??

uh...mcm mane? 




um..aku dah pun jejak kan diri ke sem 3 kt poli merlimau ni...
mula kan perjuangan baru utk terus gapai ape yg di idamkan..
insyaALLAH...

hari ni (3 dec 2010), pendaftaran dah pun selesai....
isnin nnt (6 dec 2010) bermula la kelas seperti sem2 sebelum ni...
sem ni aku ada 7 subjek,
TAMADUN ISLAM, B.I, LK2, DESIGN2, KB2, CADD2, n STRUCTURE2...
nmpak sikit..tp jam krdt byk la...aduhaii..kne skor btol2 nih...klau tak, pointer akn terganggu nih!
tak pe la...ape2 pun, usaha harus dipertingkatkan! 
tu azam aku kali ni...
jadual clas pulak, nmpk mcm lengang jew...tp ble ada clas tu, masa yg diperuntukan terlalu lama...
lect yg mengajar pulak, sume yg terbaek pulak...ya ALLAH..mampu ke aku tempuhi? hum...
jgn mengalah sebelum berperang!  








Selasa, 30 November 2010

my new fren

"all the people scared because i'm already big!"

luahan seorg kanak2 kecil yg mungkin berusia lingkungan 3 - 4 thun...            

sy tak de kwn ( he speak in english!)

sepanjang dgn die, sepatah perkataan melayu pun aku tak dgr die ckp..

"what ur name?"

"alif....can i want to play with u"...

br aku nk maen ngn die, mak die dah pggl....
kasihan aku tgk budak tu....

"all the people scared because i'm already big!"


asyik ulang2 je ayt ni....
mungkin die rasa sunyi sebab tak de sape pun nk kwn ngn die....

cume aku agk terkilan, seorang kanak2 kecil, redha dgn ketentuan ilahi..
sedangkan kte yg dah boleh pk dgn matang ni kerap mengeluh dgn pemberian DIA.

<back to the story>
hehehehee
tak pe la...tak lame lg die bakal dpt adik...nnt ada la die kwn..(aku pulak yg excited)
ape pun, aku ngn die dpt jd kwn kejap je...
ehhehee..




Ahad, 28 November 2010

mencari kekuatan diri

Sememangnya diakui hati tidak berapa tenang, banyak perkara bermain di benak fikiran bergelumang di hati.


Banyak perkara yang difikirkan. 
Kerisauan, keresahan, dan sebagainya. 
Sudah pasti, inilah lumrah ketetapan dari Illahi ya Rabbi. 
Dalam perjalanan menuju kebahagiaan akhirat, sudah pasti banyaknya cabaran dan dugaan yang perlu dihadapi. 
Itulah yang Allah S.W.T perkatakan dalam kitab-Nya,

Dan sungguh akan kami berikan cubaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar.” Al-Baqarah:155.




“apabila seseorang itu banyak mengadu pada manusia,maka sedikitlah pengaduannya kepada Allah,lantaran telah dilepaskan kekecewaanya dan pengaduannya kepada manusia,maka dimanakah Allah di dalam hatinya?semakin banyak pengaduan,masalah dan kekecewaan yang ingin dikongsi dengan Allah,maka semakin banyak pula masa yang diperuntukkannya bersama Allah,Inilah antara punca orang-orang yang beriman bangun di tengah malam,kerana pengaduan yang hakiki selayaknya hanya untuk Allah Taala..”


bila aku membaca petikan ini,
ya ALLAH, terasa benar apa yg diperkatakan....


>mencari kekuatan diri<

Khamis, 25 November 2010

berakhir dengan gembira walau terselit kesedihan!

alhamdulillah....

hurm...mengigil rasa badan ni lps tgk result td.....yg pasti result aku menurun! argh...ape dah jadi ni??come on mira...wake up! be a strong gurl! ok! but, im still hapy...still dpt maintain 3.5 above! aku dah usaha..ni kehendakNYA...yang pasti, manusia tak slalu di atas kan?? pasti akn menurun utk mencari semula kelemahan... ape pun usaha harus di teruskan... 




buat mak dan ayah
keputusan ni ira hadiahkan buat mak dan ayah...wlau ia hanya di atas kertas,
tapi ira pasti mak dan ayah tetap gembira kan?
ira akn usaha lagi utk balas jasa mak dan ayah...
cuma ira pinta, mak dan ayah doakan lah kejayaan anak mu....
iringilah ira dgn keberkatan dari mak dan ayah...ira pinta dari mak dan ayah...
kalau dulu, tiap2 pagi akan salam tangan mak dan ayah, cium pipi mak....
tp skg ira dah jauh dari mak dan ayh... rindu nak buat sume tu lagi...
skg ni wlaupun cuma  dapat bercakap dgn mak dan ayah melalui corong telefon
pun dah cukup buat ira utk tambah semagat dari hari ke hari utk meneruskan perjuangan ira mak...ayahh...
apepun ira tetap bangga di lahirkan dalam keluarga pendidik mcm mak dan ayah...
dorong dan ajarlah anak kecik mu ini seperti diri mu juga...
insyaALLAH....


buat pengajar2 ku,
aku ucapkan terima kasih yang tak terhingga dgn tunjuk ajar yg kau berikan...
maafkan diriku serta rakan2 seperjuangan ku andai telah melukakan hati kecil mu...
didik lah kami sama seperti anakmu sendiri....
terima kasih juga sebab tak pernah jemu menaburkan segala ilmu kpd kami...
moga ALLAH memberi ganjaran yg setimpal buat diri mu, insan yang bergelar pendidik...

buat teman2 seperjuangan,
terima kasih kepada kalian atas setiap pertolongan yang kau hulurkan secara lgsg mahu pun tidak..
tetap aku hargai....
tahniah jgk buat diri mu..
moga kita sama2 berjaya dalam bidang ni..




ok! assalammualaikum...
>berjumpa lagi....

selamat bercuti ayah bonda

huhuhuhu...sian aku kne tggl..tak dpt ikot mereke 'berhoney moon' di bandung, indonesia...tak pe la...smoga ayah bonda selamat pergi dan pulang ke sni dgn selamat...mudah mudahan segala urusan mereka disana dipermudahkan ALLAH...
syg sgt mak dan ayah!



semasa di LCCT menghantar mereka...


Isnin, 22 November 2010

dulu

um...
terasa nk jd mcm dlu balik....
active dgn game...
ada team yg best! 
ada coach yg terbaek n sporting...
ada ramai kenalan dr negeri laen...

tp skg...

sibuk dgn stdy...
tak cukup masa utk nak terus minat!
teringin sgt nk join game balik..
teringin sgt nk turun trainig balik..
teringin nk ada stamina yg tinggi mcm dlu...
nk sgt kembali zaman dulu!
S.E.R.O.N.O.K sangat5!




ni game SUKAN WANITA KEBANGSAAN II yg last aku join




Ahad, 21 November 2010

aku rasa terpanggil lg utk meluahkan ape yg terpendam kali ni...
seingatku, aku tidak lg mengganggu hidup kalian..
jd apa lg yg dicanag2??
aku minta kau siasat sehabis baek sebelum menunding jari munuduh sebarangan!
jgnlah setiap kali kalian bermasalah, kau menuduhku selaku punca krisis kau!
ye, kau memanggilku utk selesaikan sgla mslh ini..
tp egtlah setiap mslh,
kita akn bermain dgn emosi...
aku tak mahu emosi kau terganggu dlm sma terdekat ni...
aku masih punya akal yg waras yg dikurniakan ALLAH..
dan egt lah, akan sampai masa,
slga nya bakal menjadi pengetahuan kau..
cuma bila waktu nya,
kau dan aku tak mengetahui.....






Jumaat, 19 November 2010

PESAN PADA HATI

Pesan pada hati,

sekiranya peroleh kejayaan,

janganlah berbangga diri 
kerana itu...

hanyalah pinjaman dari ALLAH 
dan 
bila2 masa ianya boleh ditarik balik..



Pesan pada hati,

sekiranya mengalami kegagalan,
usah bersedih,

kerana......
ianya ujian dari ALLAH 
untuk menguji sekuat mana hatimu menghadapinya 
dan......
kemudian bangkitlah dari kegagalan itu..



Pesan pada hati,

jagalah hubungan kasih sayang
kerana......

itulah pelentur semangat dalam kehidupan...

mengapa terjadi

aku sekadar meluahkan ape yg terpendam..

selama ni aku sangka aku dah cukup kuat untuk hadapi dugaan ni...
tapi sama skali meleset...
aku menanggung segala kepedihan dlm hati ni keseorgan..

hati dan perasaan,
segalanya berlaku bukan pinta ku...
ku pohon... 
biarlah kau kuat hadapi..
biarlah kau terus bertahan...
biarkan kau terus gagahi tanpa henti...

hati dan perasaan, 
segalanya tak kan berpanjangan..
segalanya pasti akn berakhir...
itu janji ku pada mu!


selamat hari raya aidiladha.


Semuanya tiada.
Tiada Jualan Murah.
Tiada Lagu Raya.
Tiada rancangan khas di televisyen.
Tiada mercun dan panjut menghias malam.
Segalanya tiada.
Ibu kota sunyi sepi. Tiada hiruk pikuk seperti menyambut ketibaan Syawwal. Apa yang sayup-sayup terdengar hanyalah Takbir. Di menara masjid, di surau-surau, di sesetengah rumah. Itu sahaja.
Tetapi, tidakkah itu semua suatu kelebihan?
Satu nikmat pada yang tiada. Aidil Adha tiba tanpa pesta dan hiburan. Hanya Takbir, Solat di hening Dhuha serta ibadah korban didukung jiran tetangga. Hakikatnya itulah makna sebuah Hari Raya. Hari membesarkan Allah, hari mencipta pahala, bukan hari melakar dosa.
Syukur pada-Mu ya Allah. Aidil Adha masih terpelihara. Masih jauh daripada pesta dan dosa. Moga kekal begitu hendaknya

mencari...

menjadi kepastian aku bile dah masuk kedai buku pasti tak nk keluar...dan yg pasti tak pernah keluar tanpe buku!! hahaha..nk kate aku rajen bace, tak jgk..tp aku ske bile dpt buku...mak ckp mmg dr kecik aku mcm tu...tak kire la bku ape pun...pasti aku layan..hehehee....td aku pergi kdai buku, aku tros pergi kt bahagian buku motivasi..waa...kt situ rambang mata aku tgk tajuk2 buku yg best! byk buku yg menceritakan pasal liku-liku kehidupan! tu yg aku suke...sgt2 best...sume tu kadang2 bole membantu kite utk membaiki diri..aku cube utk menjadi yg terbaek dlm hidup ni...hahaha...tp yg klakanye kali ni pegi kt bahagian bku motivasi tp beli buku agama...hehe tak pe kan..? tetap ilmu jgk..ummm...ape pun, tak rugikan kte habiskan duit utk ilmu..sbb ilmu sgt penting dlm kehidupan...byk peribahasa yg berkaitan dgn ilmu kan? ilmu pelita hidup....cari la ilmu sampai ke negeri cina...mcm2 lg la...tak mampu nk senarai kan sume nye...ape pun yg nk di highlight kan, pentingnye ilmu dlm kehidupan...tp jgn lupa, ilmu tanpa amal, merugikan! kadang2 dgn ilmu mendidik kte menjadi khalifah! dengan ilmu jgk membuatkan kite dari tak tahu menjadi tahu(tersirat)..('',) 
insyaALLAH kte same2 dorong diri ke arah kebaikan ok! gud luck!
Sesungguhnya ilmu tidak akan memberi kamu sebahagian darinya, 
hinggalah kamu memberinya seluruh dirimu "



aku yg sedang membaca!





hamster