Sabtu, 30 Jun 2012

semua rencana Allah


Lumrah hidup manusia, ada yang suka ramai yang benci. Kita tak boleh paksa orang untuk suka dengan kita. Kita juga tak boleh nak puaskan hati semua orang.
Kadang – kadang kita rasa kita dah buat benda yang betul. Tapi apa yang menurut kita betul, belum tentu betul di mata orang lain. Kita cuba untuk puaskan hati semua orang tapi tetap ada orang yang tak puas hati dengan kita.
Lagi satu bila ada orang cemburu atau tak suka dengan kita, itu bermakna kita lebih baik daripada dia. Dia cemburu sebab dia tak boleh nak jadi baik macam kita.
Dia juga rasa kita ni pesaing dia. Kalau boleh, dia tak nak kita lebih dari dia. Dia nak lebih dari kita. Kalau ada ilmu baru atau peluang-peluang bisnes, dia tak akan cakap dengan kita.
Dulu, saya pernah berfikiran macam ni. Tetapi bila saya dah selalu bercampur dengan orang yang berjaya dan berfikiran positif, hilang semua pemikiran macam tu. The more we give, the more we get.
Kepada yang merasa sedang bersaing dengan saya , saya do’akan anda berjaya dan semoga ALLAH mudahkan urusan anda. Saya percaya, ALLAH jadikan setiap manusia dengan kelebihan dan keistimewaan masing-masing. Dan ALLAH lebih mengetahui yang terbaik untuk hambanya. Kita sebagai manusia hanya berusaha, berdoa dan bertawakkal.
Hidup ini hanya sementara, semua yang ada di dunia ini adalah milik ALLAH. Kehebatan dan kepandaian kita adalah pinjaman semata-mata.
* copy paste *

2 ulasan:

  1. Setuju... yg penting yakin dan percaya pada diri sendiri.. anggap la segala rintangan yg datang sbg cabaran ataupun pembakar semangat.. hanya berfikir yg positif shj.. insyaallah tuhan akan sentiasa bersama kita..

    BalasPadam
  2. syafiq doakan semoga hari demi hari mira akan lebih ceria dan berjaya dalam kehidupan...

    BalasPadam

hamster